FTC zbiera dowody przeciwko Google'owi

2 maja 2011, 16:42

Wszystko wskazuje na to, że Federalna Komisja Handlu (FTC) poważnie rozważa rozpoczęcie śledztwa w sprawie pozycji Google'a na rynku wyszukiwarek. Dziennikarze Bloomberga dowiedzieli się, że Microsoft i Yahoo otrzymają od FTC żądanie ujawnienia informacji dotyczących tych kwestii.



LG obiecuje odtwarzacz HD-DVD/Blu-ray

4 stycznia 2007, 12:47

LG Electronics obiecuje, że podczas targów CES (Consumer Electronics Show) 2007, które rozpoczną się 8 stycznia w Las Vegas, pokaże dwuformatowy odtwarzacz HD-DVD/Blu-ray. Co więcej, urządzenie trafi do sklepów jeszcze w bieżącym kwartale.


Przewaga lodówki nad sklepową półką

27 stycznia 2009, 10:06

Dlaczego ktoś, kto nigdy nie kupiłby w sklepie przeterminowanego serka, smaruje sobie nim kanapkę, jeśli twarożek zdążył wcześniej trafić do jego lodówki? Sankar Sen i Lauren G. Block z College'u Barucha postanowili sprawdzić, co właściwie wpływa na zmianę jednostkowych standardów świeżości (Journal of Consumer Research).


Google w elicie lobbystów

24 kwietnia 2012, 08:10

Urząd Kancelisty Izby Reprezentantów (Clerk of the United States House of Representatives) poinformował, że w pierwszym kwartale 2012 roku Google wydał na lobbing w Izbie aż 5,03 miliona dolarów. To o 240% więcej, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.


© Wellcome to Darkman’s worldlicencja: Creative Commons

Czy mężczyzna może polubić melodramaty?

29 listopada 2007, 16:41

W odróżnieniu od kobiet, mężczyźni nie przepadają za tzw. wyciskaczami łez. Jennifer Argo ze Szkoły Biznesu University of Alberta zauważyła jednak, że bardziej im się podobają, jeśli są przekonani, że nie nakręcono ich w oparciu o prawdziwe historie.


Uczłowieczenie może być kosztowne

25 lutego 2010, 12:06

Ludzie wiedzą, że przedmioty, np. samochody czy komputery, są nieożywione, ale od czasu do czasu zachowują się, jakby tak nie było: zaczynają się kłócić z pecetem lub żywią cieplejsze uczucia w stosunku do swetra (i nie chodzi tu tylko o jego walory "grzewcze"). Okazuje się, że ze względy na skłonność do antropomorfizowania wystarczą przypadkowe nawet wskazówki, że produkt może być żywy, by konsumenci sprzeciwiali się wymienianiu go (Journal of Consumer Psychology).


Microsoft publikuje wyniki finansowe

27 stycznia 2015, 11:56

Najnowszy raport finansowy Microsoftu pokazuje, że wydział urządzeń konsumenckich radzi sobie coraz lepiej. Oczywiście głównym rynkiem koncernu jest i pozostanie rynek oprogramowania, jednak jako ciekawostkę warto odnotować, że telefony Lumia sprzedają się lepiej niż kiedykolwiek, a przychody z tabletów Surface przekroczyły miliard dolarów.


Duża lepsza od mniejszej?

3 lipca 2008, 09:05

Rik Pieters i zespół z Tilburg University obalili kolejny dietetyczny mit: jedząc z malutkich opakowań, wcale nie zjadamy mniej, a wręcz przeciwnie, zaczynamy się bardziej objadać. Dzieje się tak, ponieważ spada nasza czujność (Journal of Consumer Research).


Większym widelcem zjemy mniej

15 lipca 2011, 11:34

Większe kęsy, czyli np. korzystanie z większych sztućców, powodują, że ludzie zjadają mniej (Journal of Consumer Research).


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy